تصویر کاسه چرخ  پراید ABS

کاسه چرخ پراید ABS

کاسه چرخ پراید ABS از جنس آهن ساخته شده است بنابراین در برابر اصطکاک و فشار زیاد در هنگام ترمزگیری از مقاومت مطلوبی برخوردار می باشد.

تولید کننده: فایتون قطعه
زمان تحویل: 1 الی 2 روز
قیمت: ۷۰۰,۰۰۰ ریال
۶۷۹,۰۰۰ ریال

یکی دیگر از قطعات بسیار مهم و ضروری برای هر خودرو کاسه چرخ است. کاسه چرخ برای مجموعه ترمز به عنوان نوعی درپوش به حساب می آید و محافظت از مجموعه ترمز جزو وظیفه اصلی کاسه چرخ به شمار می آید. قطعه فوق در بخش عقب خودرو و زیر چرخ قرار می گیرد. کاسه چرخ ها از جنس آهن ساخته می شوند بنابراین در برابر اصطکاک و فشار زیاد در هنگام ترمزگیری از مقاومت مطلوبی برخوردار هستند. اکثر خودروها از ترمز کاسه ای استفاده می کنند. این سیستم ترمز به دلیل ۲ مشخصه ارزانی و ساده بودن سیستم ترمزگیری مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که بهینه تر شدن و به روز شدن سیستم ترمز در خودروها اهمیت بسزایی دارد، خودروسازان تلاش کرده اند برای عملکرد بهتر و بازدهی بیشتر ترمز و افزایش عمر کاسه چرخ که پیوسته با لنت ترمز درگیر است از تکنولوژی پیشرفته تری استفاده نمایند.

کفشک های ترمز درون کاسه چرخ تعبیه شده اند. این کفشک ها طوری قرار گرفته اند که از طریق درگیرشدن با کاسه چرخ سبب به وجود آمدن نوعی اصطکاک می شوند. اصطکاک به وجود آمده عمل ترمزگیری و یا کاهش سرعت خودرو را انجام می دهد. از ویژگی های حائز اهمیت کاسه چرخ ها که در عملکرد آن و افزایش طول عمر لنت و عمل ترمزگیری تاثیرگذار است می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. لبه دار نبودن قطعه
  2. عدم خراشیدگی و شیار داخل کاسه چرخ

تنظیم راحت لنت ترمز ویژگی حائز اهمیت کاسه چرخ جدید در مقایسه با مدل قدیمی آن است. این ویژگی در قدرت ترمزگیری و کمترشدن زمان توقف تاثیر گذار است.

نقاط قوت

  1. تولید شده از مواد درجه ۱
  2. کیفیت در ساخت
  3. مقاومت و دوام بالا
  4. گارانتی تعویض کالا
  5. قیمت مناسب

توصیه می شود در زمان تعویض کاسه چرخ از سلامت لنت ترمز مطمئن گردید و به هنگام تعویض این قطعه نسبت به تعویض لنت ترمز اقدام نمایید تا عملکرد آن افزایش یابد.

 

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند