دیسک چرخ جلو پراید

دیسک چرخ جلو پراید

دیسک چرخ جلو پراید از جمله مهمترین و ضروری ترین قطعه در سیستم چرخ خودرو و متعلقات مربوط به آن است که به هنگام ترمز گیری نقش حیاتی و بسیار مهمی را در امنیت خودرو ایفا می کند. از این رو محصول فوق از دوام بسیار بالا ساخته شده است و عملکرد مطلوب دارد.

تولید کننده: فایتون قطعه
زمان تحویل: 1 الی 2 روز
قیمت: ۶۳۰,۰۰۰ ریال
۶۱۱,۱۰۰ ریال

دیسک چرخ جلو پراید

دیسک ترمز از جمله مهمترین و ضروری ترین قطعه در سیستم چرخ خودرو ومتعلقات مربوط به آن است که به هنگام ترمز گیری نقش حیاتی و بسیار مهمی را در امنیت خودرو ایفا می کند. دیسک چرخ همراه با چرخ های خودرو به حرکت در می آید. از این رو زمانی که این قطعه از حرکت باز ایستد چرخ ها نیز از حرکت ایستاده و در نهایت خودرو متوقف می شود.

به طور کلی دیسک چرخ قطعه ای دایره ای شکل بوده که در قسمت چرخ ها قرار می گیرد و جزء سیستم جلوبندی خودرو محسوب       می گردد. نقش اصلی آن متوقف ساختن خودرو در هنگام ترمزگیری است. بدیهی است که هر قطعه ای دارای طول عمر مشخصی است. دیسک چرخ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به مرور زمان از کارایی آن کاسته می شود. دیسک چرخ با ۲ قطعه خودرو ارتباط مستقیمی دارد.

  1. چرخ ها که همزمان با آن ها شروع به حرکت و همزمان با آن ها از حرکت باز می ایستد.
  2. لنت ترمز که هنگام فشردن پدال ترمز با دیسک چرخ درگیر می شود و در نتیجه سرعت چرخش دیسک کاهش می یابد. کاهش سرعت چرخش دیسک سبب کاهش سرعت چرخ ها شده و در نهایت خودرو کاملا از حرکت باز می ایستد.

هنگامی که دیسک چرخ عملکرد صحیحی نداشته باشد و در انجام وظیفه خود دچار مشکل شود، نهایتا در هنگام ترمزگیری عملکرد خودرو مختل خواهد شد و می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد.

خرابی دیسک چرخ

چندین عامل در خرابی دیسک چرخ دخیل هستند:

  1. داغ شدن بیش از حد
  2. استفاده از لنت ترمز نامرغوب
  3. عدم جایگزین کردن به موقع لنت ترمز با قطعه جدید

موارد فوق از مهمترین دلایل فرسودگی و کاهش کارایی صحیح دیسک چرخ است.

استفاده از دیسک های معمولی و استفاده مکرر از ترمز باعث داغ شدن بیش از حد دیسک و در نتیجه فرسودگی قطعه می شود. در برخی موارد نیز تغییر شکل دیسک را به همراه دارد. داغ شدن دیسک به مرور از کارایی لنت ها می کاهد.

عدم تعویض به موقع لنت خودرو سبب می شود تا در هنگام ترمزگیری لنت و دیسک ها درگیر شده و میان آن ها اصطکاک رخ دهد و باعث ایجاد خراشیدگی روی دیسک گردد.

چرا فایتون قطعه

شرکت بازرگانی فایتون قطعه با هدف تهیه و توزیع قطعات یدکی خودروهای مجموعه سایپا و ایرانخودرو تاکنون سعی کرده است تا محصولاتی با کیفیت و مطابق با استاندارد ملی تولید نماید و با حذف واسطه ها محصولات خود را با قیمتی کمتر از قیمت بازار در اختیار مصرف کنندگان خود قرار دهد.

برند فایتون
گارانتی 1 سال
کشور تولید کننده ایران
وزن 1650 گرم
تعداد در کارتن 10 عدد
تعداد در بسته 2
نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند